سنگ قلوه چیست و چند نوع دارد؟

سنگ قلوه چیست و چند نوع دارد؟

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سنگ قلوه چیست ؟

برای شناخت بیشتر از اینکه سنگ قلوه چیست باید دانست که در صنعت ساختمان سازی این سنگ ها را با نام سنگ رودخانه ای می شناسیم. به سنگ هایی که از نظر ابعادی بزرگتر از سنگ ریزه ها و کوچک تر از تخته سنگ هستند و ابعاد آن بین 64 تا 256 میلی متر هستند سنگ قلوه می گویند. قلوه سنگ ها از معادن شن و ماسه به دست می آید و جز سنگ های طبیعی دسته بندی می شود .

دلیل محبوبیت سنگ قلوه چیست؟

قلوه سنگ ها از همان زمان که به عنوان یک مصالح ساختمانی شناخته شدند تا به امروز مورد استفاده ی فراوان ساختمان سازان قرار گرفته اند و توانستند محبوبیت خاصی در این بازار پیدا کنند. از آنجا که دسترسی به سنگ قلوه بسیار آسان است در ساختمان سازی توانسته اهمیت فراوان پیدا کند. از قلوه سنگ ها در معماری داخلی و طراحی دکوراسیون و همچنین در محوطه سازی و راه سازی استفاده می شود.

کاربرد اصلی سنگ قلوه چیست ؟

کاربرد اصلی سنگ قلوه چیست

کاربرد اصلی سنگ قلوه چیست

برای دانستن این امر که کاربرد اصلی سنگ قلوه چیست باید گفت که کاربرد این نوع از سنگ به سایز و اندازه و درشتی آن بستگی دارد. ولی به طور کلی از این نوع مصالح برای سنگ فرش کردن راه ها و کف خیابان ها و در ساختمان سازی استفاده می شود. از قلوه سنگ ها در طراحی های داخلی و طراحی فضا های سبز استفاده می شود. استفاده از این سنگ ها در طراحی های فضاهای سبز می تواند جلوه ی زیباتری به نمای کلی محوطه بدهد. از کاربردهای دیگر این قلوه سنگ ها می توان به استفاده ی آن در محوطه سازی های شهری و روستایی و محوطه سازی های اماکن تفریحی و اماکن گردشگری و همچنین در محوطه سازی شهرک های مسکونی، باغ ها، تالار ها، رستوران ها، پارک ها، هتل ها، آب نما ها و … استفاده کرد .

دوام قلوه سنگ ها در هنگام استفاده در سنگ فرش چه میزان است ؟

در خصوص دوام قلوه سنگ های مورد استفاده به عنوان سنگ فرش باید گفت که این سنگ ها دوامی برابر با سنگ های سفید ( سنگ گرانیتی ) دارند. باید دانست که استقامت آنها از سازه های چوبی بیشتر و از سازه های آهنی کمتر است. استفاده از این قبیل سنگ ها برای پوشش معابر و راه ها به عنوان سنگ فرش یکی از کاربرد های اصلی سنگ های قلوه می باشد .

موارد استفاده از قلوه سنگ در معماری داخلی کدام است ؟

موارد_استفاده_از_قلوه_سنگ_در_معماری

موارد_استفاده_از_قلوه_سنگ_در_معماری

از قلوه سنگ ها در معماری داخلی و طراحی دکوراسیون نیز استفاده می شود. سال هاست که استفاده از سنگ قلوه در منازل و ویلا ها به وفور دیده می شود. از این سنگ ها در شومینه ها، حمام ها، آکواریوم های بزرگ، اطراف استخر ها، محل نگهداری گلدان ها، آتشدان ها، روف گاردن ها، آلاچیق ها  و آب نما ها و حوض ها و … استفاده می شود. باید دانست که این سنگ ها برای معماران داخلی بسیار حائز اهمیت است چراکه می تواند به طراحی آنها جلوه  و نما و معنای ویژه ای دهد .

استفاده از قلوه سنگ ها در صنایعی به جز صنعت ساختمان سازی

در جواب به این سوال که آیا قلوه سنگ ها به غیر از صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگر نیز استفاده می شوند؟ باید پاسخ دهیم که بله از این سنگ ها در تولید و ساخت صنایع دستی و هنری مانند کیف های کوچک و آینه و شمعدان ها و جا شمعی ها استفاده می شود .

انواع سنگ های قلوه کدام اند ؟

سنگ های قلوه در سایزهای مختلف یافت می شود. اما به طور کلی باید دانست که سایز این سنگ ها بین ۶۴ تا ۲۵۶ میلی متر است. این سنگ ها در طیف های رنگی متععد مورد استفاده ی افراد در صنایع مختلف علی الخصوص صنعت ساختمان سازی قرار می گیرد. از انواع قلوه سنگ می توان به قلوه سنگ های گرد و قلوه سنگ های گوشه دار و قلوه سنگ های شکسته اشاره کرد .

مزیت استفاده از قلوه سنگ ها در محوطه سازی چیست ؟

مزیت_استفاده_از_قلوه_سنگ_ها_در_محوطه

مزیت_استفاده_از_قلوه_سنگ_ها_در_محوطه

قبل تر در توضیح این که  سنگ قلوه چیست  توضیح دادیم که از این سنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شوند. امروزه از قلوه سنگ ها به عنوان جانشینی برای چمن در محوطه سازی استفاده می شود. این جایگزینی سبب پایین آمدن هزینه ی محوطه سازی می شود. در نتیجه مورد توجه افرادی ست که در نظر دارند هزینه های ساخت را کاهش دهند. می دانیم که برای استفاده از چمن ها نیاز است ابتدا زیر سازی مناسب برای چمن مد نظر قرار گیرد که خود مستلزم  هزینه ای چشمگیر است. در آینده هزینه ای برای آبیاری این چمن ها در نظر گرفته شد که استفاده از این سنگ ها می تواند سبب کاهش این هزینه های نام برده شود .

منبع : survivalcraftwp.fandom

 

نظرات کاربران