شن بادامی طبیعی چیست ؟

شن بادامی طبیعی چیست ؟

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

 

شن بادامی طبیعی سنگ های خرد شده ی طبیعی هستند که می توانند به صورت مصنوعی نیز تولید شوند. شن بادامی معمولاً با سنگ شکن تولید می شود و شن نخودی است که به صورت طبیعی از طریق فرسایش تولید می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد شن بادامی

شن بادامی که سنگ های خرد شده زاویه داری هستند یکی از مواد اصلی برای راهسازی به شمار می روند. بافت و اندازه ی شن های بادامی تعیین کننده ی استحکام آن است. شن بادامی طبیعی نیز جاده هایی را طبیعت می سازد. استفاده از این شن توسط انسان با نوعی پیونده و مواد چسبنده برای ثابت کردن آن ها مانند سیمان و آسفالت همراه است.

پیشینه

شن بادامی از جمله مصالحی است که به راحتی در دسترس قرار دارد و در ساختمان سازی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این مواد به دلیل استحکام بالایی که دارند از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. میزان مصرف شن بادامی در کشور ها وابسته به فعالیت های ساخت و ساز و میزان تقاضا برای آن است.

منابع شن بادامی

منابع سنگ در دنیا از جمله فراوان ترین منابع طبیعی به شمار می روند. بالطبع شن بادامی نیز که از این منابع استحصال می شود فراوان است. صنعت شن بادامی در دنیا رقابتی است و به بازار های منطقه ای وابسته است. قیمت شن بادامی معمولاً با توجه به کاری که روی ان انجام می شود و هزینه های جابه جایی که برای آن مصرف می شود تعیین می گردد و تقریباً مواد اولیه آن از جمله ارزان ترین و در دسترس ترین مواد به شمار می شود.

تولید طبیعی شن و ماسه

شن و ماسه در طبیعت توسط جریان آب رودخانه ها که از دل کوهستان عبور می کنند تولید شده و در پایین دست رودخانه ها جمع می گردد. شن و ماسه ی جمع شده در بستر رودخانه ها پس از جمع آوری به مراکز و کارخانه های مصالح منتقل شده و با جداسازی قابل عرضه به بازار می شوند.

حمل و نقل

می توان گفت یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت شن های بادامی حمل و نقل آن است. به همین دلیل تهیه شن بادامی از نزدیک ترین مرکز موجود معمولاً به صرف ترین است.

اندازه شن بادامی

ابعاد شن بادامی طبیعی 12 تا 25 میلی متر است و گوشه های تیزی دارد. برای تهیه شن بادامی طبیعی این مواد را با جمع آوری از طبیعت به محل فرآوری منتقل کرده و پس از شستن گل و لای، آن را با تجهیزاتی مثل الک های مخصوص با اندازه بندی های مختلف دسته بندی و به بازار عرضه می کنند.

کاربرد تزیینی

در طراحی و زیبا سازی باغ ها می توان از شن بادامی طبیعی استفاده کرد.

منبع: en

نظرات کاربران