چند نوع توری مرغی داریم ؟

چند نوع توری مرغی داریم ؟

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

 

انواع توری مرغی برای حصارکشی به منظور پرورش طیور و … استفاده می شود. انواع توری مرغی را از سیم فولادی نازک و انعطاف پذیر می سازند که گالوانیزه شده و به صورت شبکه ی شش ضلعی به هم بافته شده باشد. توری مرغی را از جنس پلاستیک نیز تهیه می کنند.

اندازه شبکه توری مرغی

شبکه ی شش ضلعی توری مرغی می تواند اندازه های مختلفی داشته باشد که رایج ترین آن ها قطر 1.3 سانتی متر، 2.5 سانتی متر، 5 سانتی متر است. قطر سیم نیز به 0.7 تا 1 میلی متر رایج تر است.

کاربرد توری مرغی

انواع توری مرغی را برای حصار کشی و حفاظت از حیوانات خانگی و مورد پرورش استفاده می کنند. این توری ها برای حفاظت از گیاهان نیز کاربرد دارد و می تواند به عنوان حصار باغچه مورد استفاده قرار بگیرد. در کل حفاظت از وسایل موجود در محوطه از دست حیوانات نیز با کشیدن حصار توری مرغی انجام می شود. البته ممکن است حیوانات با تلاش برای عبور از توری مرغی آسیب ببینند.

کاربرد توری مرغی در ساختمان

در ساخت و ساز از توری مرغی به عنوان پوششی فلزی برای نگهداری سیمان و گچ استفاده می کنند. با استفاده از توری مرغی استحکام سازه بالا می رود. در ساخت مجسمه ها نیز به ویژه زمانی که بحث استحکام مطرح باشد، استفاده از توری مرغی گزینه ی بسیار مناسبی است.

تاریخچه توری مرغی

چارلز برنارد یک آهنگر بریتانیایی در سال 1844 اولی ماشین بافت توری مرغی را ساخت. او شرکتی تأسیس کرد که ماشین بافت توری مرغی را به سراسر جهان صادر کرد. در جنگ جهانی دوم سیم مفتولی که برای ساخت توری مرغی استفاده می شد برای ساخت ماتریس بزرگی از سیم برای سبستم های رادار استفاده گردید و این کاربرد سبب شد توری مرغی در انگلستان دچار کمبود شود.

توری مرغی فلزی

توری مرغی فلزی از مفتول های گالوانیزه تهیه می شود و نوع ایرانی آن نسبت به خارجی کیفیت بالا تری دارد و وزن بیشتری نیز دارد زیرا ضخامت مفتول استفاده شده در آن بیشتر است. توری مرغی فلزی به صورت رول هایی در بازار عرضه می شود که عرض 90، 100، 120، 150 و 180 سانتی متر دارند.

کاربرد های توری مرغی فلزی بسیار گسترده است و آن را به یک محصول پر فروش تبدیل نموده است.

توری مرغی پلاستیکی

توری مرغی های پلاستیکی با استفاده از مواد پلاستیک همراه با افزودنی هایی تولید می شود که آن را در برابر تابش نور خورشید مقاوم می کنند. مواد افزودنی ضد یو وی سبب می شود توری مرغی پلاستیکی در برابر تابش آفتاب دچار پوسیدگی نشود. با بزرگ شدن اندازه شبکه های توری مرغی پلاستیکی وزن پلاستیک مصرف شده در ساخت آن نیز بیشتر شده و استحکام این مورد از انواع توری مرغی بالاتر خواهد بود.

منبع: wikipedia

نظرات کاربران