یونولیت سقفی چیست

یونولیت سقفی چیست و دارای چه مزایایی است؟

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یونولیت سقفی چیست ؟

در این مقاله سعی داریم که توضیح دهیم که یونولیت سقفی چیست. در ابتدا باید گفت که یونولیت های سقفی همان پلاستوفوم ها و یا پلی استایرن هستند که دارای رنگ سفید می باشند و از بلورهای ریز ساخته شده اند. امروزه در کارخانه ها به سفارش ساختمان سازان و مصالح فروشان بسیاری در حال ساخت هستند. استفاده از این مصالح توانسته جایگزین مناسبی برای سفال های سقفی باشد که مزیت های بیشتری نسبت به این سفال ها دارد و توانسته محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کند. یونولیت ها در صنعت ساختمان سازی به این دلیل که می توانند عایق مناسبی برای حرارت و صوت باشند مورد استفاده ی افراد زیادی قرار می گیرند. پس به جرات می توان ادعا کرد این خاصیت یونولیت از مهمترین ویژگی یونولیت به حساب می آید .

مزایای استفاده از یونولیت سقفی چیست ؟

مزایای_استفاده_از_یونولیت_سقفی_چیست

مزایای_استفاده_از_یونولیت_سقفی_چیست

برای پاسخ به این سوال که مزایای استفاده از یونولیت سقفی چیست باید گفت که از مهمترین ویژگی این سقف ها، سبک بودن آنهاست که در نهایت منجر به پایین آمدن وزن کلی ساختمان می شود. این یونولیت های سقفی از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند و می توانند عایقی مناسب برای صوت و حرارت هم باشند. همچنین سرعت اجرای این یونولیت ها زیاد می باشد .

آیا یونولیت های مورد استفاده در سقف باید دارای استاندارد باشند ؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله. افراد زیادی سعی در تولید یونولیت سقفی غیر استاندارد داشته اند. از این رو بهتر است در هنگام خرید به ویژگی های یونولیت ها توجه کرد. یونولیت های سقفی باید دارای استاندارد خاصی باشند که این استاندارد به منظور کنترل کیفیت این یونولیت ها در نظر گرفته شده است .

آیا یونولیت ها هزینه های ساخت را کاهش می دهند ؟

یکی از مواردی که ساختمان سازان همیشه  به آن اهمیت می دهند کاهش هزینه های ساخت است. در نتیجه این افراد نسبت به استفاده از یونولیت های سقفی اشتیاق دارند. چرا که  علاوه بر تمام مزیت هایی که قبلا به آنها اشاره کرده ایم این یونولیت ها هزینه ی کمی دارند. برای اجرای آن نیاز به نیروی انسانی کمی است و این سرعت اجرای آنها بسیار بالا است. یونولیت ها جایگزینی مناسب برای آجرهای سفالی هستند و به نسبت آجرهای سفالی بسیار سبک ترند.

یونولیت ها عایق دائمی محسوب می شوند

یونولیت_ها_عایق_دائمی_محسوب_میشوند

یونولیت_ها_عایق_دائمی_محسوب_میشوند

از بلوک های یونولیتی به عنوان یک عایق دائمی در ساختمان سازی استفاد ه می شود، استفاده از این یونولیت ها در ساختمان سازی از نظر صرفه جویی در انرژی بسیار مفید واقع می شوند و استفاده از یونولیت ها هم درسقف ها هم در دیوارها و هم در کف ها دیده می شود. یونولیت های سقفی می توانند عایقی برای انتقال صدا در طبقات باشند. قابلیت عایق بودن نسبت به صداها برای اجرای سقف سبب می شود که فضا، صداها را از طریق کف و یا سقف به طبقات دیگر انتقال ندهد.اما باید دانست که این مصالح نمی تواند به طور کامل عایقی برای صدا باشد و برخی از صداها قابلیت نفوذ از این یونولیت ها را دارند .

چند ویژگی دیگر یونولیت ها در ساختمان سازی چیست؟

یونولیت ها فواید زیادی دارند که قبل تر به صورت کامل درباره ی آنها توضیح داده ایم. اما باید دانست نکته ای که کمتر به عنوان یک مزیت در استفاده از این یونولیت ها به آن اشاره می شود مقاومت بالای آنها در برابر آب و رطوبت است. علاوه بر آن یونولیت ها به باکتری ها اجازه ی رشد نمی دهند و در برابر فساد نیز مقاوم هستند. از یونولیت ها در صنعت ساختمان سازی به عنوان عایق برودتی در سردخانه ها و همچنین فضاهایی که به عنوان یخچال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند استفاده می شود. باید دانست که این یونولیت ها در صنایع دیگر نیز استفاده می شود .

ساخت یونولیت ها در کارخانه ها ی پتروشیمی

ساخت_یونولیت_ها_در_کارخانه_های_پتروشیمی

ساخت_یونولیت_ها_در_کارخانه_های_پتروشیمی

یونولیت ها در کارخانه های پتروشیمی در ابعاد و دانه بندی های مختلف( دانه بندی ریز تا درشت ) ساخته می شوند. ضخامت این یونولیت ها متنوع می باشد. این یونولیت ها به راحتی برش داده  می شوند. یکی دیگر از مزایای استفاده از یونولیت ها در صنعت ساختمان سازی این است که یونولیت ها به راحتی جابه جا می شوند و حمل و نقل آنها اصلا کار دشواری نیست. برای انتقال آنها به طبقات بالاتر در ساختمان سازی به دلیل وزن کم و ابعاد مناسبی که دارند بسیار آسان و کم هزینه خواهد بود .

عملکرد یونولیت های سقفی در هنگام آتش سوزی چگونه است؟

عملکرد_یونولیت_های_سقفی_در_هنگام

عملکرد_یونولیت_های_سقفی_در_هنگام

یونولیت های سقفی در هنگام آتش سوزی به کندی ذوب می شوند. قادرند سرعت آتش سوزی را کاهش داده که برای اطلاع پیدا کردن از این مسئله که مزایای استفاده از یونولیت سقفی چیست باید حتما به این ویژه گی مهم اشاره کرد در ساختمان سازی این امر  می تواند یک نکته ی مثبت و مهم تلقی شود.

منبع : hunker ، polystyrenepackaging

 

نظرات کاربران