مش فولادی چیست

مش فولادی چیست؟

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اطلاعاتی درباره مش فولادی

برای درک دقیق از اینکه مش فولادی چیست باید در ابتدا دانست که مش ها شبکه هایی هستند که از میلگردها و مفتول هایی با قطر های مختلف ساخته شده اند. این میلگردها به صورت عمود با زاویه ی 45 درجه بر روی یکدیگر قرار گرفته و تشکیل یک شبکه می دهند. در حقیقت مش های فولادی کاربردهای فراوانی دارند. از آن ها برای مسلح کردن بتن فونداسیون در کف و دیوار ها و همچنین در ساخت پل ها و جاده ها استفاده می شود .

کاربرد شبکه های مش فولادی چیست ؟

کاربرد شبکه های مش فولادی چیست

در جواب به این سوال که  کاربرد شبکه های مش فولادی چیست باید گفت که این شبکه های مش فولادی کاربرد های فراوانی دارند. که از جمله این کاربرد ها می توان به استفاده در پی ساختمان ها و فونداسیون های بتنی، دیوارها و قطعات پیش ساخته ی کامپوزیت، سقف های کامپوزیتی، کف سالن ها، فرودگاه ها، اتوبان ها، انبار ها، سوله ها، پارکینگ ها، ساخت سد های بتنی، ساخت تونل ها و ساخت پل ها و … اشاره کرد. شبکه های مش فولادی به دلیل مقاومت بالایی که دارند بسیار محبوب می باشند و در صنایع متعدد از آن ها استفاده می شود.

دسته بندی شبکه ی مش به چه صورت است ؟

شبکه ی توری مشی از مفتول های آهنی و گالوانیزه به رنگ سیاه تشکیل می شود که به طور کلی در سه بخش دسته بندی می شوند : شبکه ی مش پنلی، شبکه ی مش آجدار و شبکه ی مش فولادی .

منظور از مش بندی چیست ؟

منظور از مش بندی چیست

منظور از مش بندی ایجاد یک شبکه از میلگردها ست که این میلگرد ها به صورت طولی و عرضی با زاویه ی دقیق 45 درجه بر روی یک دیگر قرار گرفته و به منظور اتصال آنها با یکدیگر از جوش ها استفاده می شود. این جوش ها با دستگاه های تمام اتوماتیک صورت می گیرند. شبکه ی مش به دو صورت دسته بندی می شود :

1- شبکه ی مش سنگین .

2- شبکه ی مش سبک .

شبکه ی مش سنگین چیست ؟

شبکه مش سنگین چیست

شبکه مش سنگین چیست

در این نوع شبکه ی مش از میلگرد های آجدار و ساده استفاده می شود، سایز این میلگرد ها به نسبت میلگرد های مورد استفاده در شبکه ی مش سبک بزرگ تر است. از شبکه ی مش سنگین در مواردی که نیاز به مقاومت بالا می باشد استفاده می شود .

شبکه ی مش سبک چیست؟

شبکه مش سبک چیست

شبکه مش سبک چیست

در این شبکه از مفتول هایی با قطر کمتر نسبت به میلگرد های مورد استفاده در شبکه ی مش سنگین استفاده می شود و به طور معمول قسمت هایی مانند اجرای نمای ساختمان مورد استفاده ی معماران قرار می گیرد .

مش فولادی بتنی چیست ؟

مش فولادی بتنی یک ماده تقویت کننده است که درون یک تخته بتونی قرار می گیرد تا از انتشار ترک هایی که در دال ایجاد می شود و در نهایت موجب شکستگی می شود جلوگیری نماید و در مش فولادی میلگرد ها به یکدیگر جوش داده می شوند و این جوش ها به منظور پشتیبانی در صفحات بزرگتر می باشد.

نحوه ی نصب شبکه ی مش به چه صورت است ؟

فرآیند نصب اولیه ی شبکه ی مش به این صورت است که صرف نظر از اندازه و مقیاس در زیر شبکه ی مش باید یک ساختار به منظور پشتیبانی به هنگام ریختن بتن تعبیه شود .

چه زمانی نیاز به مش های فولادی نیست ؟

نمی توان گفت که در تمام مواردی که از بتن استفاده می شود نیاز به استفاده از شبکه ی مش فولادی می باشد.  پروژه های بتنی از قبیل گذرگاه ها و پیاده روها و بعضی از مسیرهایی که ماشین ها بر آن تردد دارند. به طور معمول نیاز به این شبکه های مشی تقویت کننده ندارند ولی در نهایت باید دانست که تشخیص این امر باید توسط متخصصان و کارشناسان خاص صورت پذیرد .

میلگردها در شبکه ی مش فولادی

تولید میلگردها در شبکه مش فولادی در دو صورت اتفاق می افتد، شبکه ی مش با جوش آجدار و شبکه ی مش با جوش ساده. امروزه استفاده از این شبکه های مش در ساختمان سازی و همچنین موارد دیگر که قبلا از آنها نام بردیم به وفور دیده می شود .

مزایای استفاده از شبکه های مشی کدام است ؟

برای پاسخ به این سوال که مزایای شبکه های مش فولادی چیست باید گفت که استفاده از شبکه های مش سبب می شود که در استفاده از مصالح دیگر در ساختمان سازی صرفه جویی شود. در نتیجه می توان مدعی بود که استفاده از این متد  برای ما صرفه ی اقتصادی دارد و این خاصیت مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان قرار گرفته است. وزن این شبکه های مشی مناسب برای ساختمان سازی است و مقاومت بسیار بالای این شبکه های مش فولادی به سبب جوش نقطه ای که در نقطه ی تقاطع میلگرد های طولی و عرضی صورت می گیرد از مزایای مهم استفاده از این متد در ساختمان سازی است .

منبع : hunker ، buildeazy

نظرات کاربران