کاربردهای مختلف کاشی در ساختمان

کاربردهای مختلف کاشی در ساختمان و موارد استفاده

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

کاربرد کاشی در ساختمان هم از نظر هنری و هم از نظر کاربرد در کف پوشی و دیوار پوشی مورد توجه قرار دارد. کاشی در طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها در داخل و در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده واقع می شوند. کمی خلاقیت در کاربرد کاشی ها می تواند نما های بسیار زیبا و منحصر به فردی را خلق کند.

 کاربرد کاشی در استخر

موزاییک یا کاشی ها برای پوشش استخر استفاده می شوند. کاشی های سرامیکی گزینه ی ایده آلی از نظر دوام و زیبایی برای پوشش دهی استخر ها هستند. صافی سطح این موزاییک ها و ضد آب بودن آن را برای استخر مناسب می کند.

 کاربرد کاشی در دیوار آشپزخانه

استفاده از کاشی در دیوار های آشپزخانه نیز از دو جهت مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از نظر زیبایی و امکان ایجاد طرح های خلاقانه و دیگری از نظر آسانی تمیز شدن کاشی به ویژه در محل هایی که چربی پخت و پز روی آن می نشیند. در دیوار های آشپزخانه از کاشی های مرغوب که البته قیمت بالاتری نی زدارند استفاده می شود.

 کاربرد کاشی در دیوار ها و کف حمام

کف پوشی و دیوار پوشی حمام با کاشی به علت ویژگی ضد آب بودن کاشی های رایج است. کاشی های با ترکیب رنگ سفید و طلایی، تصویری کلاسیک در حمام ایجاد می کنند. کاشی و موزاییک این امکان را ایجاد می کند که هر تصویر دلخواهی را در کف و دیوار حمام ایجاد کنید.

کاربرد کاشی در نما ساختمان

از دوران یونان باستان از کاشی ها در زیباسازی نما و ظاهر منازل استفاده می شده است. حتی قدیمی ترین کاشی ها مربوط بهه هزاره سوم قبل از میلاد در بین النهرین هستند. البته کاشی های باستانی از سنگ، صدف و عاج ساخته می شدند و کم کم جنس آن به سنگ مرمر، شیشه و دیگر مواد تغییر می کند. استفاده از کاشی در ساختمان ها در گذشته نمادی از ثروت بوده است. امروزه نیز کاشی ها در نما می تواند نقش یک تابلو بزرگ را ایفا کند که منظره یا عکس دلخواه شما را به تصویر می کشد. یکی از ویژگی های مهم کاشی ها در این کاربرد دوام بالای ان هاست و اینکه به مرور زمان تغییر رنگ نداده و تمیز کردنشان نیز راحت است.

استفاده هنری از کاشی

قبل از اینکه کاشی یا موزاییک را روی سطحی کار کنند، سطح نیازمند آماده سازی است. برای ثابت شدن کاشی ها در سطح مورد نظر باید از چسب محکم و با دوامی استفاده کرد. چسب، گچ و بتن همگی برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند.این مواد سبب می شوند کاشی ها روی سطح قرار بگیرند و تکان نخورند و پس از خشک شدن نیز از سطح جدا نشوند. ضمناً در صورت جدا شدن کاشی ها از سطح به مرور زمان قابلیت ترمیم و باز سازی به راحتی وجود دارد.

به طور کلی کاربرد کاشی در ساختمان نیازمند ذوق و سلیقه است.

منبع : ineedstone

نظرات کاربران

09 07 1397

سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد
انگیزه براتون بشه