انواع کفپوش های مناسب و قابل اجرا برای روف گاردن

کف پوش روف گاردن | ویژگیها، مزایا، معایب و انواع کفپوش پشت بام

دسته :
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آیا به دنبال گسترش فضای سرگرمی در فضای باز و هوای آزاد هستید؟ آیا آرزو می کنید که ای کاش مکانی برای لذت بردن از فضای باز بدون وجود حشرات و مزاحمان دیگری که ممکن است در چمن های جلوی خانه یا پارک ها برای شما دارد، داشته باشید؟ اگر خانه یا مجتمع آپارتمانی شما دارای پشت بام مسطح است، اضافه کردن یک کفپوش روف گاردن برای انواع کف سازی مدرن، کفپوش باغ، کفپوش حیاط ممکن است گزینه مناسبی باشد!

روف گاردن بهترین کفپوش برای پشت بام و جایگزین موزاییک برای پشت بام محسوب می شود. با انواع کف پوش روف گاردن، راه هایی برای تبدیل یک پشت بام خسته کننده به یک تراس یا پاسیو زیبا و یک بالکن با سطح کفپوش جذاب و بادوام کشف خواهید کرد!

کاشی های عرشه لاستیکی (Rubber Roof Deck Tiles)، کاشی های پلاستیکی پی وی سی (PVC Plastic Tiles)، کاشی های ترکیبی فوم/لاستیک خنک کننده (Cooling Foam/Rubber Combination Tiles)، چمن مصنوعی (Artificial Turf) و کاشی های بازیافتی لاستیکی زمین بازی (Recycled Rubber Playground Tiles) بهترین ایده های پیشنهادی کف روف گاردن برای پشت بام های کوچک هستند. تا انتهای مطلب با مصالح مارکت همراه باشید تا اطلاعاتع بیشتر و جامع تری درباره کفپوش روف گاردن کسب نمایید.

کفپوش مناسب برای روف گاردن چه ویژگی هایی دارد ؟

یک کفپوش مناسب پشت بام خوب دارای چندین ویژگی مختلف است که به محافظت از سقف کمک می کند. این کفپوش باید به طرز قابل ملاحظه ای بسیار بادوام باشد. کفپوش های روف گاردنی که دارای لبه های تیز هستند و یا سطح زیر آن ها تیز است، احتمالا برای این منظور مناسب نیستند؛ زیرا خطر سوراخ شدگی لایه ضد آب را به دنبال می آورند. یک کفپوش روف گاردن مناسب به محافظت از سقف شما در برابر آب و هوا و اشعه های UV کمک می کند و بسیار بادوام است.

کف پوش روف گاردن به طور خاص برای سوراخ و یا پاره نشدن غشاء ضد آب سقف مسطح بالای ساختمان طراحی می شود. بسیاری از سقف های مسطح مدرن با تک لایه ای مهر و موم شده اند تا از سقف در برابر نشت آب و خرابی های ناشی از آن محافظت کنند. به سبب این حساسیت، کفپوش روف گاردن باید بسیار دقیق انتخاب شود تا از آسیب دیدگی سقف مسطح ساختمان جلوگیری کند. کفپوش پشت بامی که دارای لبه های تیز و سطح زیرین تیز است، احتمالاً به دلیل خطر سوراخ شدن، برای پشت بام نامناسب است.

این کفپوش ها از مواد بادوام ساخته شده اند و برای تاسیسات مسکونی یا تجاری مناسب هستند. آنها با طراحی ویژه ای که امکان تخلیه آب از زیر کاشی ها را فراهم می کند و تولید با بالاترین کیفیت، جزو بهترین هایی هستند که با پول می توان خرید.

آنها را می توان به راحتی با چسباندن به یکدیگر در زبانه های به هم پیوسته نصب کرد و آماده است تا حتی برای سنگین ترین مبلمان فضای باز هم پایه محکمی ایجاد کند. علاوه بر کفپوش به عنوان روف گاردن، این کفپوش ها را می توان در هر فضای بیرونی که از سنگ فرش استفاده می شود، استفاده کرد. آنها در رنگ های متعدد موجود هستند، همچنین تمیز کردن آنها بسیار آسان است و برخی از آنها از لاستیک بازیافتی ساخته شده اند.

مزایا و معایب استفاده از کفپوش های روف گاردن

در این مرحله، ممکن است تعجب کنید که اصلاً چه نیازی به استفاده از کفپوش پشت بام دارید. آیا این فقط یک هزینه اضافی نیست؟ نه واقعاً اینطور نیست! در واقع کفپوش روف گاردن برای هر فعالیت روی پشت بام کاملا ضروری است. بدون آن، سقف ممکن است به شدت آسیب ببیند.

مزایا

جذاب (Attractive)

حقیقت این است که استفاده از کفپوش روف گاردن، پشت بام شما را برای سرگرمی و سایر کارهایی که قرار است انجام دهید، جذاب تر می کند. سایر روش‌های عایق کاری پشت بام مثل ایزوگام برای سرگرمی نه چندان خوب به نظر می‌رسند و نه کارآمد هستند.

محافظت از سقف (Protects your roof)

بهتر است بدانید که اگر کفپوش پشت بام برای محافظت از آن ندارید، احتمالاً نباید از سقف خود برای سرگرمی و تفریح استفاده کنید. قرار دادن صندلی ها و میزها به طور مستقیم روی سرویس سقف می تواند به طور دائمی به سقف آسیب برساند و باعث نشت آب شود.

افزودن فضای اضافی به خانه (Additional home space)

بهترین مزیت استفاده از کفپوش روف گاردن این است که متراژ قابل استفاده ای به خانه شما اضافه می کند. این یک مکان اضافی برای تزئین و قرار گرفتن در بیرون از خانه شما است. می توانید از آن برای استفاده شخصی خود یا برای گردهمایی ها یا مهمانی ها استفاده کنید.

نصب آسان (Easy to install)

کف پوش های پشت بام به راحتی نصب می شوند، بنابراین نیازی به استخدام یک متخصص برای این پروژه نیست! بزرگترین خطر قرار دادن هر چیزی روی پشت بام، ریسک به خطر افتادن آب بندی ضد آب آن است. این محصولات پشت بام دارای کفی هایی هستند که تیز نیستند و هنگام چیدمان سقف شما را سوراخ نمی کنند. علاوه بر این، استفاده از تأسیسات شل، لایه برداری و چوب، سیستم های به هم پیوسته، یا روش های نصب رولپلاک، آنها را برای پشت بام ها ایمن می کند. این روش های نصب سقف شما را کمتر در معرض خطر سوراخ شدن قرار می دهد.

معایب

هزینه (Expense)

خرید کفپوش پشت بام ممکن است گران باشد. اگر قصد ندارید واقعاً از پشت بام خود استفاده لاکچری (مثلاً برای برگزاری مهمانی های خودمان و دوستانه) کنید، ممکن است هزینه ای باشد که ارزشش را نداشته باشد.

تطبیق نوع پشت بام با کفپوش (Matching rooftop type to flooring)

انواع مختلفی از سقف ها وجود دارد، بنابراین مهم است که دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که یک محصول با نوع پشت بام شما سازگار است یا خیر.

نکاتی  کلیدی برای خرید کف پوش روف گاردن

نکاتی  کلیدی برای خرید کف پوش روف گاردن

نکاتی  کلیدی برای خرید کف پوش روف گاردن

در اینجا چند خصوصیت کلیدی را ذکر کرده ایم که در هنگام خرید کفپوش روف گاردن بهتر است به خاطر داشته باشید :

ضد لغزش (Anti-slip)

کفپوش پشت بام قرار است که با توجه به محل زندگی شما مکررا در برابر بارش باران قرار گیرد. یک کفپوش روف گاردن خوب، ضد لغزش است تا بتواند راه رفتن آزادانه و بدون خطر افتادن را در اختیار کاربران قرار دهد .

جاذب شوک

جاذب شوک

جاذب شوک

اگر قرار است که از پشت بام ساختمان بسیار استفاده کنید، شما به کفپوشی نیاز دارید که راه رفتن بر روی آن راحت باشد. کف پوش هایی که جاذب شوک و ارتعاش ناشی از حرکت هستند، نرم تر بوده و راحت رفتن را سهل تر می کنند.

عایق کاری (Insulating)

پشت بام های بدون پوشش معمولا سطحی سرد تر و سخت تر دارند و شما نمی توانید بدون ریسک ناشی از آسیب دیدگی کف بر روی آن ها راه بروید. کفپوش روف گاردن معمولا عایق بوده و محیطی گرم تر و نرم تر ایجاد می کند. این ویژگی سبب می شود که از لایه ضد آب زیرین نیز محافظت کرده و آن را در برابر آسیب ها نگهداری می کند .

مقاوم در برابر کپک و کپک زدگی (Mold/mildew resistant)

کفپوش های روف گاردن خود نیز باید ضد آب باشند. از آنجا که این کفپوش ها در معرض بارش برف و باران قرار دارند و حضور آب محیطی مناسب برای رشد کپک ها ایجاد می کند؛ بدین ترتیب ضد آب و ضد کپک بودن آن ها ضروری است .

پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV stable)

پایدار در برابر اشعه UV 

پایدار در برابر اشعه UV

کفپوش روف گاردن برای سالیان متمادی در معرض تابش اشعه های UV ساطع شده از سوی خورشید قرار دارند و آن اشعه ها را جذب می کنند. به همین دلیل است که باید از پایداری آن ها در برابر این اشعه ها اطمینان حاصل کرد و این بدین معنی است که رنگ آنها نباید فورا در اثر آفتاب محو شود و باید برای سال ها رنگ خود را حفظ کند.

چه مصالحی برای کفپوش های روف گاردن مناسب می باشند ؟

چه مصالحی برای کفپوش های روف گاردن مناسب می باشند؟ در زیر مجموعه ای از محصولاتی که برای کفپوش پشت بام توصیه می کنیم را ارائه می دهیم. همه این محصولات دارای روش های نصب هستند که آنها را در پشت بام برای سقف های ساخته شده، سقف های تک غشایی و سقف های قیر اصلاح شده ایمن می سازد.

۳ نوع طرح های روف گاردن و کف پوش برای روف گاردن شامل کفپوش کامپوزیت چوبی، پرسلان و کاشی های سرامیک و چمن مصنوعی می باشد که هرکدام را توضیح می دهیم.

1- کف پوش های کامپوزیت چوبی

کف پوش های کامپوزیت چوبی

کف پوش های کامپوزیت چوبی

احتمالا متنوع و همه کاره ترین انواع کف سازی از نظر ظاهری، کامپوزیت طرح چوب می باشد که می تواند به کف پاسیوی فضای باز شما حالت روستایی، دنج یا ظاهری شیک، صیقلی و مدرن بدهد. همان طور که می دانیم چوب هرگز از مد نمی افتد و بدین ترتیب کاشی های کامپوزیت چوبی انتخابی است که هرگز دمدوه نمی شود. کفپوش کامپوزیت چوبی بهترین های هر دو جهان را به شما می دهد. با استفاده از فناوری مدرن، بدون چالش های چوب سنتی می توانید به چوبی زیبا و واقعی دست پیدا کنید.

مزایای کف پوش های کامپوزیت چوبی چیست؟

استفاده از کف پوش های کامپوزیت مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

نگهداری
نگهداری 

نگهداری

همه ما می دانیم که چوب به دلیل شرایط نگهداری زیاد و سخت، انبساط، انقباض، موریانه ها، پوسیدگی و … معروف است. با استفاده از شما می توانید به راحتی کفپوش کامپوزیت های چوبی خود را با آب و صابون تمیز کنید.

مقاومت در برابر آتش

همه ما از این موضوع آگاهیم که چوب مستعد سوختن است و امکان اتفاق افتادن سوختگی در چوب وجود دارد؛ اما کفپوش های کامپوزیت طوری ساخته شده اند تا در برابر آتش مقاومت کنند تا کف و مهم تر از آن خانواده شما را ایمن نگه دارند.

عیب کفپوش کامپوزیت چوبی چیست ؟

عیب کفپوش کامپوزیت چوبی چیست ؟

عیب کفپوش کامپوزیت چوبی چیست ؟

پلاستیک بیش تر از چوب سنتی گرما را در خود نگه می دارد و در نتیجه اگر در محیط های آفتابی باشد، گرم تر می شود. البته متذکر می شویم که همچنان از مصالح ساختمانی همچون بتن، خنک تر بوده و شما می توانید برای مقابله با گرما، یک رنگ روشن تر را انتخاب نمایید.

نصب کاشی کفپوش کامپوزیت

نصب کاشی کفپوش کامپوزیت

نصب کاشی کفپوش کامپوزیت

کاشی های کفپوش کامپوزیت به کمک ضربه ای محکم به یکدیگر متصل می شوند و می توانید اندازه آن ها را با استفاده از یک برش کاشی یا چاقوی ابزار برش دهید. بنابراین آنچه که ممکن است روز ها طول بکشد، اکنون پروژه ای است که می توانید آن را در چند ساعت تکمیل کنید.

مزیایی کفپوش کامپوزیت

دوستدار محیط زیست :

کفپوش های کامپوزیت صد در صد قابل بازیافت اند. این کفپوش ها از بامبو، الیاف چوب و رزین های قابل بازیافت ساخته می شوند. در نتیجه اکنون می توانید با کفپوش ساخته شده از مواد و مصالح سبز از فضای سبز حیاط خود لذت ببرید.

هزینه :

هزینه اولیه کفپوش های کامپوزیت بالا تر از هزینه اولیه کفپوش چوبی می باشد. اما باید در نظر داشت که هزینه نگهداری چوب بسیار بیش تر است و در نتیجه در سال های بعد از نصب، مبالغ بالاتری را متحمل خواهید شد.

2- پرسلان و کاشی های سرامیک

آیا چیز زیباتری از کاشی و موزاییک های سنگی کلاسیک و یا پاسیوی چوبی وجود دارد؟ بیش تر پاسیوهای سنگی یا چوبی که می بینید اصلا سنگ و یا چوب نیستند؛ بلکه کاشی کاری هستند. بدین ترتیب از کاربردهای موزاییک در ساختمان می توان به پاسیو و روف گاردن نیز اشاره کرد. کاشی های رووف گاردن ها و پاسیوها حتی از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب نیز دوام بیش تری دارند. بنابراین شما می توانید بهترین ها را از هر دو جهان بگیرید.

مزایای کاشی های سرامیک و پرسلان چیست؟

مزایای کاشی های سرامیک و پرسلان چیست؟

مزایای کاشی های سرامیک و پرسلان چیست؟

کاشی های سرامیک و پرسلان مزایای بسیار زیادی رابه همراه دارند که از جمله آنها:

هزینه

شما می توانید با هزینه ای نسبتا کم این کاشی ها را تهیه کنید . البته توجه داشته باشید که کاشی های با طرح های چوبی زیبا قیمت بالا تری نیز دارند .

نمای مجلل
نمای مجلل 

نمای مجلل

این کاشی ها نه تنها می توانند به شما یک ظاهر طبیعی از سنگ بدهند و شما از انواع سنگ برای کف سازی محوطه استفاده کنید؛ بلکه می توانند جلوه ای زیبا و واقعی از چوب نیز در اختیارتان قرار دهد .

نگهداری

تمیز کردن و نگهداری از کاشی بسیار آسان است. فقط بعضی اوقات جارو زده و تمیز کنید .

معایب کاشی های سرامیک و پرسلان چیست ؟

پس از قرار گیری دراز مدت در معرض شرایط محیطی سخت، کاشی ها می توانند آسیب ببیند. ضمنا برخی از کاشی ها می توانند بسیار لغزنده باشند. در نتیجه استفاده از آنها در نزدیکی استخر ها و یا مناطق دیگری با آب زیاد ایده آل نیست. البته موزاییک واش بتن می تواند در این شرایط جایگزین مناسبی باشد .

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی هم یکی از مصالح مورد استفاده به عنوان کفپوش روف گاردن و سرامیک کف حیاط طرح چمن است که در زیر به مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای چمن مصنوعی چیست ؟

چهار مورد از مزایای چمن مصنوعی عبارتند از:

تعمیر و نگهداری

چمن مصنوعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد و همچون چمن طبیعی هیچ وقتی صرف چمن زنی و آبیاری و … نمی شود.

ظاهر
ظاهر 

ظاهر

اگر شما برای چمنی با کیفیت بالا هزینه کنید ، هیچ کس متوجه طبیعی نبودن آن نمی شود .

مناسب برای کودکان و حیوانات خانگی

این نوع کفپوش نرم است و دویدن و بازی بر روی آن برای کودکان و حیوانات خانگی لذت بخش تر از کفپوش سیمانی است.

شما می توانید آن را خنک نگه دارید

یکی از معایب چمن طبیعی همواره گرما بوده است؛ با کمک هایدروچیل ها شما می توانید آن را همواره خنک نگه دارید.

معایب چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی اگرچه در طول زمان هزینه کمتری ایجاد می کند؛ اما شما باید آمادگی پرداخت هزینه اولیه مصالح و نصب آن را داشته باشید.

مصالح مارکت مرجع اطلاع رسانی قیمت خرید و فروش مصالح ساختمانی

در مصالح مارکت، ما می خواهیم مطمئن شویم که بهترین مصالح ساختمانی را هنگام خرید آنلاین پیدا می کنید. با میلیون ها گزینه منحصر به فرد برای خرید سیمان، آجر و سایر مصالح ساختمانی، ما به شما کمک می کنیم تا راه حل مناسبی برای سبک و خانه خود پیدا کنید. مصالح مارکت وب سایتی برای معرفی تامین کنندگان و اطلاع رسانی بروزترین قیمت های انواع مصالح و خدمات ساختمانی!

مصالح ساختمانی همچون سیمان سیاه پرتلند تیپ ۲، سفال تیغه، شن، ماسه شسته، ایزوگام، آجر فشاری، سیمان سفید و … در دسته پرمخاطب وب سایت مصالح مارکت قرار گرفته اند. پس از انتخاب محصول مورد نظر و مقایسه قیمت، می توانید مناسب ترین تامین کننده را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

معنی روف گاردن چیست؟

روف گاردن (Rooftop Garden) در اصل باغی بر روی پشت بام ساختمان و یک فضای سبز ساخته دست بشر در بالاترین سطح ساختمان های مسکونی و تجاری است که از گیاهان مختلف تشکیل شده اند و به بهبود زیبایی ساختمان کمک می کنند.

بهترین کفپوش برای پشت بام و بهترین متریال برای کف روف گاردن چیست؟

اگر به دنبال کفپوش روف گاردن هستید، بهترین کار این است که به سراغ کفپوش هایی با میزان جذب تخلخل کم بروید. آنها آب کمتری جذب می کنند، فوق العاده مقاوم در برابر آب و هوا و بادوام هستند و مقاومت بیشتری در برابر خراش دارند.

آیا کف پوش روف گاردن داغ می شود؟

بله با قرار گرفتن کامل در معرض آفتاب، کف پشت بام گرم می شود، بنابراین ممکن است نتوانید و نخواهید در اواسط تابستان روی آن پابرهنه راه بروید. با این حال، چند قدم وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش گرما انجام دهید.

  • آن را با شیلنگ آب پاشی کنید.
  • رنگ های روشن تری را انتخاب کنید که در زیر نور مستقیم خورشید خنک تر بمانند.
  • یک رنگ بازتابنده اشعه ماوراء بنفش ویژه برای داشتن یک کفپوش خنک تر، انتخاب کنید.
  • برای داشتن آلاچیق روف گاردن خنک تر، از چتر یا سایه سازهای دیگر استفاده کنید.

آیا رنگ کفپوش پشت بام من محو می شود؟

برای ماندگاری بیشتر رنگ، پیشنهاد می کنیم یک کفپوش پشت بام را پیدا کنید که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد. این باعث می شود که رنگ تا زمانی که ممکن است، ثابت بماند. هرچند پس از مدت زمان معینی، محو شدن ممکن است رخ دهد.

چگونه کفپوش روف گاردن خود را تمیز کنم؟

با جارو کردن یا جاروبرقی می توان گرد و غبار و زباله را از سطح کفپوش پشت بام تمیز کرد. همچنین می‌توانید از شلنگ، واپ یا واشر برقی برای تمیز کردن بیشتر هر گونه گل یا کثیفی از سطح آن استفاده کنید.

آیا آب در زیر کفپوش روف گاردن محبوس می شود؟

بسته به نوع کفپوش پشت بام که خریداری می کنید؛ کفپوش، غیر متخلخل یا نفوذپذیر به آب خواهد بود. کاشی های غیر متخلخل، ضد آب هستند و آب از سطح آنها تبخیر می شود. کاشی هایی که در برابر آب نفوذپذیر هستند اجازه می دهند آب از میان آنها عبور کند و آب در نهایت تبخیر می شود. همه کاشی های پشت بام در برابر کپک و کپک مقاوم هستند، بنابراین لازم نیست نگران چیزی باشید که روی پشت بام می کارید!

آیا این کفپوش ها بر روی هر سقف مسطح ایمن هستند؟

کفپوش هایی که مخصوص پشت بام ها ساخته شده اند به سقف شما آسیب نمی رسانند. کفپوش روف گاردن در واقع می تواند سقف شما را از آسیب محافظت کند. این محصولات برای سقف های ساخته شده، سقف های قیر اصلاح شده و سقف های تک غشا ایمن هستند.

قیمت کفپوش روف گاردن چقدر است؟

بهتر است بصورت حضوری خرید خود را انجام دهید. کارشناسان با حضور در محل پروژه و بررسی همه شرایط موجود، کالا یا متریال خاصی را به شما پیشنهاد می دهند که بسته به نوع متریال انتخابی تان، قیمت هر متر مربه محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

برای پشت بام، موزاییک بهتر است یا ایزوگام؟

نصب راحت  موزاییک یا ایزوگام یکی از مواردی است که می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. باید بگوییم که نصب ایزوگام راحت تر از نصب موزاییک است. ایزوگام شیوه مدرن عایق کردن سقف خانه در برابر نفوذ آب و همچنین پوششی برای سطح بام خانه است.

بهترین موزاییک برای پشت بام چیست؟

  • موزاییک گرانیتی
  • موزاییک ویبره ای
  • موزاییک واش بتن
  • موزاییک پلاکی
  • موزاییک شیاردار

بهترین کفپوش برای حیاط خانه، ارزانترین کفپوش حیاط و ارزانترین متریال کف کدامند؟

سنگ تالک به علت داشتن مقاومت خوب در برابر رطوبت و تغییرات دمایی، عدم جذب لکه و شستشوی راحت یکی از بهترین کفپوش ها برای حیاط محسوب می شود.

کفپوش ساخته شده با پروفیل چوب پلاست به دلیل تولید در داخل ایران یکی از ارزانترین کفپوش های حیاط در نظر گرفته می شود. سرامیک درجه 3 ارزان، ارزانترین متریال کف است.

قیمت موزاییک سبک برای پشت بام چقدر است؟

  • قیمت موزاییک های پلیمری: 40000 تا 58000 تومان
  • قیمت موزاییک های پرسی: 26000 تا 58000 تومان

منابع: rubberflooringinc ، flooringinc

نظرات کاربران